Från starten så förmedlade man alla slags försäkringar i samma bolag men 2016 gjordes en omorganisation där man delade upp de olika verksamhetsområdena SAK och LIV.
Verksamhetsgrenen SAK som hanterade företags- och motorförsäkringar gjordes till ett separat aktiebolag och kvar i Affirmo Försäkringskonsult AB renodlades verksamheten till att hantera rena LIV-försäkringar som tjänstepensioner, kapitalplacering och riskförsäkringar.
Affirmo Försäkringskonsult AB har under årens lopp vuxit och vi har knutit till oss flera erfarna och kunniga medarbetare. Idag arbetar 5 personer som rådgivare hos oss. Med våra medarbetares olika erfarenheter och bakgrunder har vi lyckats att skapa ett dynamiskt team av rådgivare – tillsammans jobbar vi ständigt för att kunna erbjuda våra kunder de bästa individanpassade lösningarna och bygga långsiktiga och förtroendefyllda kundrelationer.
Oavsett om du önskar hjälp med tjänstepensioner, kapitalplacering eller riskförsäkringar för dig privat, ditt företag eller dina anställda så är du välkommen att kontakta oss för personlig rådgivning. Vi erbjuder även hjälp med företagsanalys för att kunna planera för framtida utdelningar, investeringar, generationsväxlingar eller en eventuell exit.
Något vi är stolta över är att vi ägs till 100% av våra medarbetare. Att inte ägas av ett försäkringsbolag eller riskkapitalbolag ger oss friheten att alltid sätta kundens bästa först och välja de bästa lösningarna för varje individ.
Vi arbetar för att skräddarsy lösningar som möter både privata och företagskunders unika behov. Med en stark passion för att skapa trygghet och långsiktiga relationer, erbjuder vi personlig rådgivning och expertis inom försäkringar, pensionsplanering och kapitalplacering. Vi sätter alltid våra kunders bästa i fokus och strävar efter att ge dem den säkerhet de behöver för framtiden.
Tillstånd
Bolaget har tillstånd från Finansinspektionen att distribuera försäkringar enligt nedan.
▪ Försäkringar i samtliga livförsäkringsklasser (direkt)
Affirmo Försäkringskonsult AB är anknutet ombud till Garantum Fondkommission AB. Ett värdepappersbolag som regleras under Lagen om Värdepappersmarknaden (2007:528)
Du som kund kan kontakta Finansinspektionen för att få information om vilka anställda som har rätt att distribuera vilka försäkringar. Du kan läsa om det i Finansinspektionens företagsregister (www.fi.se) eller kontakta Finansinspektionen enligt kontaktuppgifterna nedan.
Tillsyn och registrering
Finansinspektionen utövar tillsyn över Bolagets försäkringsdistribution och Bolagsverket är registreringsmyndighet för försäkringsförmedlare. Du som kund kan kontrollera registreringen hos Bolagsverket. Se kontaktuppgifter nedan.
Konsumentverket utövar tillsyn över marknadsföring och informationsinnehåll.
Konsumentverket
Postadress: Box 48, 651 02 Karlstad
Telefon: 0771-42 33 00
E-post: konsumentverket@konsumentverket.se
Webbplats: www.konsumentverket.se
Finansinspektionen
Postadress: Box 7821 103 97, Stockholm
Telefon: 08-787 80 00
E-post: finansinspektionen@fi.se
Webbplats: www.fi.se
Bolagsverket
Postadress: 851 31, Sundsvall
Telefon: 060-18 40 00
E-post: bolagsverket@bolagsverket.se
Webbplats: www.bolagsverket.se
Bolaget och samtliga anställda försäkringsförmedlare omfattas av en obligatorisk ansvarsförsäkring gällande skadeståndsskyldighet enligt 2 kap. 7 § lagen (2018:1219) om försäkringsdistribution.
Försäkringen är tecknad hos Gjensidige Forsikring ASA, svensk filial via Nordeuropa Försäkring.
Kontaktuppgifter: Gjensidige Försäkring
Adress: Box 56044,102 17 Stockholm
Telefon: 010-48 39 300
E-post: skador@gjensidige.se
Webbadress: https://nordeuropa.se/anmal-skada/
Drabbas du av skada eller ekonomisk förlust och anser att Bolagets eller deras förmedlares agerande har vållat denna har du möjlighet att rikta krav direkt mot försäkringsbolaget. Om du vill göra anspråk på skadestånd ska Bolaget underrättas om det inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt att en skada uppkommit. Du har därmed en skyldighet att aktivt ta kontakt med oss. Om underrättelse inte sker inom skälig tid, har du inte längre rätt till skadestånd. Detsamma gäller om talan inte väcks senast inom tio år från distributionstillfället.
Den högsta ersättning som kan betalas ut för en enskild skada är 1 564 610 euro och totalt 3 129 230 euro för alla skador under försäkringsperioden (ett år).
Om du som kund är missnöjd och vill framföra ett klagomål rörande distribution och/eller rådgivning av försäkring ska detta göras skriftligen till Bolagets klagomålsansvarig. Klagomål besvaras och utreds så snart som möjligt. Kan vi inte besvara ditt ärende inom 14 dagar från att ärendet mottogs kommer vi att meddela dig och förklara orsaken till detta samt informera om den fortsatta handläggningen av ditt ärende och när du kan förvänta dig ett svar.
Du som konsument kan få vägledning och hjälp hos:
Konsumenternas Försäkringsbyrå www.konsumenternas.se Konsumenternas Bank- och Finansbyrå www.konsumenterna.se Konsumentverket (Hallå konsument) www.hallakonsument.se Konsumentrådgivningen i din kommun, www.konsumentvagledare.se
Du har även möjlighet att få din tvist prövad av Allmänna reklamationsnämnden (www.arn.se).
Du kan också vända dig till allmän domstol för att få din sak prövad. Du rekommenderas i sådana fall att anlita ett ombud som kan hjälpa dig i processen och som kan göra en bedömning av ditt ärende och dina utsikter att nå framgång i tvisten.
Bolagets klagomålsansvarig:
Fredrik Nilsson, Tydliga AB Klagomålsansvarig
Bergsbovägen 11, 191 35 Sollentuna
E-post: klagomalsansvarig@tydliga.se
Affirmo Försäkringskonsult AB
Smedjegatan 14
972 33 Luleå
Meny